fbpx

Pasulj

Pasulj, recept, odlična jed, ki jo skupaj z vami pripravljamo na kulinaričnih delavnicah, kuharskih tečajih ali kulinaričnih teambuildingih v Klub Gurmanov Skaručna

Sestavine
  

  • Čebula
  • Česen
  • Beli fižol
  • Sol
  • Poper
  • Lovor
  • Olje
  • Šetraj (ni obvezno)
  • Timijan (ni obvezno)
  • Celi črni poper
  • Sladka rdeča paprika v prahu
  • Slanina (lahko izberete tudi prekajene kosti, kože pršutov ali šunke)

Navodila
 

  • Fižol čez noč namočim v hladni vodi.
  • Odcedim fižol in ga oplaknem.
  • Zalijem z vrelo vodo in ga kuham do 15 minut.
  • Fižolovko odlijem stran (s tem se znebimo vetrov po fižolu).
  • Narežem čebulo in slanino ter pražim dokler ne postekleni.
  • Dodam fižol in česen, da zadiši, nato solim in začinim z lovorjevim listom, celim poprom, timijanom, šetrajem. Vse skupaj zalijem z vodo.
  • Če sem dodal kože, jih vzamem ven, ko so mehke pa jih narežem in vrnem nazaj.
  • Kuham do mehkega.

Opombe

Pasulj je ena priljubljenih med najboljšimi in tradicionalnimi jedi na Balkanu ter v mnogih drugih državah po svetu. Pripravlja se iz belih fižolov, ki jih skuhamo skupaj z različnimi sestavinami, kot so čebula, česen, korenje, paprika, meso, suho sadje in začimbe.
Priprava pasulja je pogosto dolgotrajna, saj se fižol namaka čez noč, nato pa se kuha nekaj ur, da postane mehak in kremast. Postreže se lahko samostojno kot glavna jed ali kot priloga k mesu, kruhu ali zelenjavi.
Pasulj je zelo hranljiva jed, bogata z beljakovinami, vlakninami in kompleksnimi ogljikovimi hidrati. Je odličen vir energije in dobro nasiti ter nas ogreje v hladnejših dneh.
Poleg tega je pasulj znan tudi po svojih zdravilnih lastnostih. Vsebuje veliko vitaminov in mineralov ter je lahko prebavljiv. Pomaga lahko pri uravnavanju krvnega sladkorja, zmanjševanju holesterola in izboljšanju zdravja srca.
Vsekakor je pasulj okusen, zdrav in cenovno ugodna jed, ki ga priporočam poskusiti.
Fižol lahko ga pripravim na različne načine - kot juho, enolončnico, solato, prilogo ali glavno jed. Najbolj znane vrste fižola so rdeči, beli, črni in fižol.
Redno uživanje fižola lahko pomaga zniževati raven holesterola v krvi, izboljšati prebavo, uravnavati krvni sladkor in zmanjšati tveganje za srčno-žilne bolezni, sladkorno bolezen in debelost.
Kljub temu pa ima lahko preveč uživanja pasulja nekatere neprijetne učinke, kot so napihnjenost in prebavne motnje. Zato je pomembno, da ga uživate zmerno in ga pravilno pripravite.
Čas priprave 3 hours
Vrsta jedi jedi na žlico
Vrsta kuhinje Slovenska